04-10-2025, 05:59 PM
Jak algorytmy TikToka i Instagrama wpływają na promowanie muzyki w sieci?
Media społecznościowe to dziś jedne z bardziej przyszłościowych narzędzi promocji własnej działalności w sieci. Dotyczy to różnego rodzaju branż i firm, ale w dużej mierze są one dość ważnym narzędziem reklamy dla muzyków. Artysta, który właśnie wydał swój autorski singiel często może teraz postawić na formę promocji jaką jest SNIPPET, czyli około 30 sekundowy urywek danego singla, który zwiastuje jego premierę w najbliższym czasie. Tego typu snippet często zostaje udostępniany w serwisach społecznościowych tj. YouTube, Instagram czy TikTok, które z kolei umożliwiają na użycie ich jako dźwięku na przykład do Youtubowych Shortsów, Instagramowych Reelsów czy TikToków. Algorytmy tych mediów działają w taki sposób, że im więcej użytkowników użyje wspomnianego dźwięku w publikowanych przez siebie video, stories czy nawet zdjęciach (na Instagramie i TikToku można także dodawać obecnie muzykę także do publikowanych zdjęć) tym większa szansa na to, iż dany dźwięk stanie się tak zwanym viralem, czyli dotrze do bardzo szerokiego grona odbiorców i stanie się już lokalnym, krajowym lub globalnym trendem. Strategia marketingowa tego typu może w obecnych czasach, gdzie social media są już powszechnie dostępne okazać się niezwykle skuteczna i dać artyście realną szansę na zwiększoną rozpoznawalność.
Media społecznościowe to dziś jedne z bardziej przyszłościowych narzędzi promocji własnej działalności w sieci. Dotyczy to różnego rodzaju branż i firm, ale w dużej mierze są one dość ważnym narzędziem reklamy dla muzyków. Artysta, który właśnie wydał swój autorski singiel często może teraz postawić na formę promocji jaką jest SNIPPET, czyli około 30 sekundowy urywek danego singla, który zwiastuje jego premierę w najbliższym czasie. Tego typu snippet często zostaje udostępniany w serwisach społecznościowych tj. YouTube, Instagram czy TikTok, które z kolei umożliwiają na użycie ich jako dźwięku na przykład do Youtubowych Shortsów, Instagramowych Reelsów czy TikToków. Algorytmy tych mediów działają w taki sposób, że im więcej użytkowników użyje wspomnianego dźwięku w publikowanych przez siebie video, stories czy nawet zdjęciach (na Instagramie i TikToku można także dodawać obecnie muzykę także do publikowanych zdjęć) tym większa szansa na to, iż dany dźwięk stanie się tak zwanym viralem, czyli dotrze do bardzo szerokiego grona odbiorców i stanie się już lokalnym, krajowym lub globalnym trendem. Strategia marketingowa tego typu może w obecnych czasach, gdzie social media są już powszechnie dostępne okazać się niezwykle skuteczna i dać artyście realną szansę na zwiększoną rozpoznawalność.